Doprava zdarma při objednávce nad 3 000 Kč Navštivte náš showroom | Po–Pá 11–19 | So–Ne 10–18 | Jaromírova 4, Praha 2 Vrácení do 14 dnů zdarma Doprava zdarma při objednávce nad 3 000 Kč Navštivte náš showroom | Po–Pá 11–19 | So–Ne 10–18 | Jaromírova 4, Praha 2 Vrácení do 14 dnů zdarma Doprava zdarma při objednávce nad 3 000 Kč Navštivte náš showroom | Po–Pá 11–19 | So–Ne 10–18 | Jaromírova 4, Praha 2 Vrácení do 14 dnů zdarma Doprava zdarma při objednávce nad 3 000 Kč Navštivte náš showroom | Po–Pá 11–19 | So–Ne 10–18 | Jaromírova 4, Praha 2 Vrácení do 14 dnů zdarma
en

Magazín LEJAAN

Termoregulace: První krok ke kvalitnímu spánku

Termoregulace: První krok ke kvalitnímu spánku

Termoregulace je jedna z nejdůležitějších vlastností organismu, která ovlivňuje kvalitu lidského spánku. Schopnost optimalizovat tělesnou teplotu, a to i navzdory okolním podmínkám, mohou podpořit i ty pravé výplně nebo povlečení.

Vnitřní a vnější tělesná teplota

Člověk má dva typy tělesné teploty – vnitřní a vnější. Vnitřní teplota se týká především břicha, hlavy a hrudníku. Ideálně se pohybuje okolo 36-37 °C, přičemž její stabilitu z velké části ovlivňuje náš zdravotní stav. Pokud je hodnota nestabilní, tělo nás upozorňuje na nemoc. Oproti tomu vnější teplota nás informuje o stavu svalů a kůže. Je hodnotově více nestabilní, protože ji ovlivňují střídající se okolní podmínky.

Když je člověku zima, začíná se třást, protože se tělo snaží o tvorbu energie pomocí zkracování svalů. Naopak pokud je nám horko, dochází k pocení, což je proces přenosu vlhkosti na povrch těla. Odtud se pot odpařuje a tělo se tím ochlazuje.


Termoregulace jako klíč ke klidnému spaní a svěžímu probouzení.

Termoregulace jako klíč ke klidnému spaní a svěžímu probouzení.

Termoregulace při spánku

Ve chvíli, kdy na nás přichází únava, začíná tělo pomalu snižovat svou vnitřní tělesnou teplotu a připravuje se na spánek, protože jedině ochlazený organismus dovolí mozku potřebnou regeneraci.

Když usneme, jakékoliv výkyvy teploty kvalitu odpočinku zhoršují. Dochází k opakovanému narušení spánku, bdění nebo úplnému probuzení. Je proto potřeba udržovat v blízkosti těla mikroklima, které naplno uspokojí všechny jeho potřeby. Se stabilizací mikroklimatu pomáhá kvalitní matrace, ale i dobře zvolené prostěradlo, povlečení, peřina a polštář


Vše začíná u výplní

Máte tendenci se při spánku více potit, nebo se naopak nemůžete zahřát? Pokud jste součástí první skupiny, je pro vás ideální volbou výplň, která dýchá a mezi její hlavní přednosti patří schopnost efektivně odvádět vlhkost. V naší nabídce toto hravě splňují peřiny a polštáře Comfort.

Pokud trpíte spíše zimomřivostí, doporučili bychom sáhnout po řadě Classic. Ta efektivně udržuje teplo, které naše tělo přirozeně produkuje. Častou chybu dělají lidé, kteří si ložnici uměle vytápějí, a přitom spí pod výplněmi, které nesprávně fungují. Dochází pak k nadměrnému přehřívání, při kterém si tělo nemá možnost odpočinout. Ideálně v místnosti udržujte teplotu 16-20 °C, o zbytek se hravě postará kvalitní výbava postele. 


Záleží, na čem spíte

Mezi další stěžejní faktory, které termoregulaci ovlivňují, patří správná matrace povlečená kvalitním prostěradlem. Matraci vybírejte tak, aby vlhkost nezadržovala, ale aktivně ji odváděla. Místo klasické pěnové doporučujeme zvolit matraci gelovou, cívkovou nebo latexovou. Skvěle fungují také matrace s kokosovým vláknem.

Prostěradlo by mělo být dostatečně prodyšné, aby se vlhkost skrze něj transportovala do matrace a odtud byla odváděna pryč.


POVLEČENÍ JAKO TŘEŠNIČKA NA DORTU

Kvalitní základ v podobě dokonalých výplní, funkční matrace a prostěradla nejlépe doplní prémiové povlečení, které jejich přednosti pozvedne na novou úroveň. Nejdůležitější je, aby bylo ložní prádlo prodyšné, což splňují všechny naše kolekce. Pak už je jen na vás, jaký materiál z naší nabídky preferujete nebo jakým složením se pyšní váš vysněný odstín.


PÁR PRAKTICKÝCH RAD

Teplo z těla odvádí nejvíce nohy a hlava. Jak tedy vyzrát na efektivní izolaci? Pokud je vám při usínání často zima, navlékněte ponožky a zkuste se na pár minut až po čelo schovat pod peřinu. Zbytek těla nechte volně dýchat, aby nedošlo k již zmíněnému přehřívání.

Máte naopak problém s pocením? Zkuste obléknout pyžamo. To totiž slouží jako první bariéra, která od těla vlhkost odvádí a vede ji přes povlečení a výplně až k úplnému vypaření.


Zasloužený odpočinek

Abyste při odpočinku docílili maximální regenerace, pohodlí a perfektní termoregulace, musí se všechny zmíněné elementy vzájemně doplňovat. Kvalitní spánek je jednoduše týmová hra, která ztrátu jakéhokoliv hráče těžce nese.

Cílem je, aby vám bylo pod peřinou příjemně, tělo se nemělo potřebu potit, ale zároveň nedocházelo k nadměrnému úniku tepla. A o to se perfektně postará právě termoregulace. Výsledkem je balanc i klidný spánek plný ničím nerušených snů.

Přehled článků